Şiddetli bir gün. Nisan ayında kapalı bir hava. 2.30'da sınav var.
Meymenetsiz adam. Sinir bozucu köz kırpma tikiyle karşımıza geçicek ve yıllardır olduğu gibi derste anlatmadığı konulardan sorular soracak. Sonra aldığı maaşı helal sayıp çocuklarına yedirecek. Bu konu çok derin bir kaderperverlik kaidesi. Daha sonra arzedeceğim.
Sistem. Sistem yine haz etmediğim insanlarla haz etmediğim olaylar sundu bugün için.
Peki niçin. İdeallere ulaşmak mı ? Mümkün. Olabilir.
Yıllarca idealist insanların nasıl bir hırsla ideallerine ulaştıkları anlatıldı bize ve ideallerine ulaştıklarında nasıl mutsuz oldukları. Nasıl sıkıntılar çektikleri.
Anladım. Ne bu hocanın ne de sistemin derdi ben değilim. İdealler.
Kaderperverlik Kaide iki; idealistseniz, kaderin tadına doyasıya varacaksınız. Kana kana.
Çok gerilmeyin. Tedirgin olmayın. Ön yargılı yaklaşmayın. Güzel sonuçlarıda var. İdeallere ulaşmanın da bir tadı var. Biliyorum korkarız hep. Hayat genelde kandırır bardağın dolu tarafına bak diye. Ama bardaktaki bütün suyu içer sonra. Doludan kastı dibinde kalan birkaç damladır.
Bana şans dileyin yorucu bir gün olacak. O nedenle kısa kesiyorum.
Beynim bugün bana lazım.
Rafdan alıyorum. Yerine koyacağım.
Özür dilerim.
...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder